Pravidlá súťaže Scratch Match

Organizátor a prevádzkovateľ súťaže

  1. Organizátorom a prevádzkovateľom súťaže „Scratch Match“ (ďalej len „Súťaž“) je občianske združenie Aj Ty v IT, so sídlom Fakulta informatiky a informačných technológií, Ilkovičova 6276/2, 841 04 Bratislava, IČO:42352657 (ďalej len „Organizátor“). Organizátor vyhlasuje Súťaž podľa pravidiel uvedených v tomto Štatúte. Ceny do Súťaže zabezpečuje Organizátor na základe spolupráce s partnerskými firmami.

 

Registrácia

  1. Registrovať sa môžu žiačky základných škôl a 8-ročných gymnázií vo veku od 8 do 15 rokov, ktoré si chcú vyskúšať kreatívnu súťaž v programovaní. Registrovať sa môžu dievčatá, ktoré budú mať 8. narodeniny pred 31. májom 2025 a 16. narodeniny po 31. máji 2025.
  2. Súťaž prebieha v dvoch vekových kategóriách:
  • mladšie dievčatá (vo veku od 8 do 11 rokov)
  • staršie dievčatá (vo veku od 12 do 15 rokov)

Rozhodujúcim dátumom pre zaradenie do vekovej kategórie je dátum 31. máj 2025.

  1. Každá veková kategória sa delí na dve podkategórie:
  • jednotlivkyne
  • dvoj- a troj-členné dievčenské tímy

V prípade, že budú jednotlivé členky dvoj- alebo trojčlenného tímu spadať pod rôzne vekové kategórie, veková kategória sa určí podľa najstaršej.

  1. Registrácia do súťaže prebieha cez registračný formulár v termíne 15.1.2025 – 31.3.2025.
  2. Do súťaže sa môžu prihlásiť žiačky, ktoré študujú vo vzdelávacích inštitúciách so sídlom na Slovensku.
  1. Do súťaže sa v jednom ročníku môže každá osoba zapojiť iba s jedným projektom (napr. ak sa žiačka zapojí do súťaže ako jednotlivkyňa, nemôže sa už zapojiť ako členka tímu a naopak).
  2. Súťaže sa nemôžu zúčastniť rodinní príslušníci členov a členiek poroty.
  3. Účasť v súťaži je bezplatná.
  4. Jazyk súťaže je slovenský.
  5. Organizátor si vyhradzuje právo udeliť v opodstatnených prípadoch výnimku.

 

Súťaž

  1. Súťaž pozostáva z dvoch kôl.
  • Prvé kolo: zaslanie hotových projektov (v termíne do 31.marca 2025)
  • Druhé kolo: najlepšie projekty z každej kategórie budú odprezentované a vyhodnotené porotou počas finále v máji 2025
  1. Prvé kolo: V prvom kole má jednotlivkyňa alebo tím za úlohu vyhotoviť jeden projekt podľa nižšie uvedených kritérií:
  • Téma projektu závisí len od vás a od vašej fantázie! Všetky projekty budú hodnotené podľa rovnakých kritérií ako je uvedené v pravidlách hodnotenia.
  • Projekty musia byť vypracované v programe Scratch. Je potrebné používať online verziu Scratch, ktorá je k dispozícii na stránke: http://scratch.mit.edu.

Projekty pomenovať ako „meno_priezvisko_nazovprojektu“ alebo „nazovtimu_nazovprojektu“.

  • Projekt musí obsahovať kompletné inštrukcie a poznámky. V časti inštrukcie je potrebné popísať čím sa spúšťa hra alebo animácia, aké je jej ovládanie, koľko je potrebné nahrať bodov a podobne. V časti poznámky a kredity je potrebné uviesť použité zdroje alebo zásadné informácie ako napr. použitá hudba (označenie autora) alebo ak sa projekt inšpiroval iným projektom alebo z webu, je nutné v projekte uviesť túto skutočnosť a uviesť čím sa líši od projektu, ktorým sa inšpiroval alebo sa v tejto časti môže nachádzať poďakovanie.
  • V registračnom formulári na stránke https://scratch.ajtyvit.sk/scratchmatch/ okrem svojich registračných údajov, nahráte aj link na hotový projekt najneskôr 31. marca 2025. Aby sme sa vedeli dostať k vytvorenému projektu, musíte projekt zverejniť a následne skopírovať odkaz (Návod ako vyzdieľať projekt)
  • Registračný formulár vyplní každá členka tímu a nahrá link na tímový projekt. V prípade, ak nahráte nesprávny link na projekt, je potrebné nás kontaktovať e-mailom na: jezik@ajtyvit.sk.
  • Na registráciu a nahratie projektov máte čas v termíne 15. 1. – 31. 3. 2025.
  • V priebehu mesiaca apríl 2025 (od 1. 4. – 30. 4. 2025) budú všetky projekty vyhodnotené odbornou porotou. Po prvom kole je rozhodnutie poroty konečné, nie je možné sa odvolať.

Do druhého kola postúpia projekty podľa úspešnosti v bodovom ohodnotení poroty.

  1. Druhé kolo:

Druhé kolo súťaže sa uskutoční v máji 2025, presný termín upresníme a formu oznámime postupujúcim.

Jednotlivkyne alebo tímy, ktoré sa dostanú do druhého kola, osobne prezentujú svoje projekty (ktoré predložili v prvom kole). V prípade, že sa postupujúca súťažiaca nezúčastní osobne druhého kola (v prípade jednotlivkyne), jej miesto bude automaticky pridelené ďalšej súťažiacej v zozname nepostupujúcich. Každá jednotlivkyňa alebo tím má na prezentáciu k dispozícii 7 minút (čas zahŕňa aj prehratie 30-sekundového videa), počas ktorých bude pred súťažiacimi a porotou prezentovať svoj projekt, vyhotovenie projektu a svoje skúsenosti.

Natočiť video o projekte – ukážka projektu – je potrebné natočiť 30 sek. Video (screen capture) ako úryvok hry alebo animácie (.mp4, .mpeg, .avi,…) alebo .gif ktoré bude spustené pred prezentáciou.

Prezentácia musí obsahovať: (stiahnuť zadanie k prezentácii)

  • predstavenie jednotlivkyne alebo tímu (členky tímu – kto čo mal za úlohu v projekte)
  • prezentácia projektu – o čom projekt je, čo vie, aké možnosti sú v projekte,
  • všetky spôsoby realizácie a svoje skúsenosti – prečo ste si vybrali práve tento projekt/ túto tému, s akými ťažkosťami ste sa stretli, aké problémy ste vyriešili, na čo ste zvlášť hrdé.

Porota má právo klásť súťažiacim otázky.

Okrem obsahu prezentácie sú pri hodnotení dôležité aspekty ako napr. dodržanie časového rámca, pútavosť, zrozumiteľnosť a sledovateľnosť prezentácie.

Prezentáciu a ostatné materiály (video) je potrebné zaslať najneskôr 7 dní pred konaním druhého kola. Ak je potrebné, aby organizátor zabezpečil niektoré špecifické požiadavky (napr. iné technické vybavenie), je nutné tieto požiadavky oznámiť organizátorom aspoň 7 dní pred prezentáciou.

Hodnotenie projektov

  1. Hodnotenie poroty bude zaznamenané v hodnotiacom formulári projektu.
  2. Každý člen/ka poroty pridelí body každému projektu, pričom spôsob prideľovania bodov je uvedený priamo v hodnotiacom formulári.
  3. Porota hodnotí v prvom kole 6 kategórií: zážitok z hry, zložitosť, zobrazenie, kód, vynaliezavosť a ucelenosť či ovládateľnosť. V druhom kole hodnotí porota prezentáciu projektu.
  4. Hodnotenie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.
  5. Konečné vyhlásenie výsledkov a odovzdanie ocenení sa uskutoční na mieste v čase konania druhého kola (finále). V prípade nemožnosti zrealizovať finále osobne, budú výsledky vyhlásené na sociálnych sieťach Aj Ty v IT (Organizátor) a ceny zaslané poštou.

 

Právne podmienky a podmienky použitia

  1. Súťažiaci sú povinní počas práce s projektom rešpektovať autorské práva, to znamená, že môžu používať iba obrázky, zvuky a videá, ktoré nie sú chránené autorským právom, resp. môžu používať také materiály, ktorých autorské práva majú k dispozícii! Najlepším riešením je, ak použijú vlastné mediálne prvky alebo také, ktoré sa nachádzajú v mediálnej knižnici. Ak použijú prostriedky, ktoré boli vyhotovené ďalšími osobami (obrázky, zvuky…) pri predložení projektu je potrebné uviesť ich meno, názov.
  2. Organizátor súťaže má právo na diskvalifikáciu jednotlivca alebo tímu, ak poruší autorské práva alebo ktorékoľvek pravidlá súťaže.
  3. Organizátor súťaže má právo počas druhého kola na diskvalifikáciu jednotlivkyne alebo tímu, ak projekt vykazuje známky vypracovania dospelou osobou.

S diskvalifikáciou v tomto prípade musia súhlasiť všetci nezávislí porotcovia súťaže a ďalší prizvaný externý pedagóg. Rozhodnutie poroty je konečné, odvolať sa nie je možné.

  1. Prihlásením sa do súťaže, súťažiaci súhlasia s tým organizátor si vyhradzuje právo použiť projekty napríklad na vzdelávacie alebo propagačné účely.
  2. Súťažiace, ako aj ich zákonní zástupcovia alebo zodpovedné osoby, prihlásením sa do súťaže súhlasia s tým, že organizácia Aj Ty v IT, o.z., bude spracovávať osobné údaje súťažiacich, ktoré boli poskytnuté na registračnej stránke . Ďalšie informácie o tom, ako Aj Ty v IT spracováva vaše osobné údaje, nájdete v Informáciách o spracovaní osobných údajov, dostupných na https://ajtyvit.sk/informacie-o-spracovani-osobnych-udajov/.

Súťažiace berú na vedomie, že zámerom spracovania údajov je komunikácia so súťažiacimi po dobu trvania súťaže. Zároveň súhlasia s tým, aby jej osoba bola zobrazená na propagačných materiáloch a videách vytvorených počas súťaže organizovanej organizátorom. Tieto materiály môžu byť použité na sociálnych sieťach, webových stránkach, v tlačených a písomných materiáloch organizácie.